Hanselissa viihdytään

Yhtiössä mitataan henkilöstön työtyytyväisyyttä 1,5 vuoden välein. Syksyllä 2018 toteutetun kyselyn tulokset osoittivat selkeää parannusta työviihtyvyydessä. Esimiesten lähestyttävyyttä ja heidän tiimiläisiään kohtaan osoittamaa luottamusta kiitetään. Henkilöstö kokee myös vahvemmin, että heidän työtään arvostetaan. Innostuneisuus omasta työstä ja hyvä tekemisen meininki ovat lisääntyneet merkittävästi.

Henkilöstö kokee myös vahvemmin, että heidän työtään arvostetaan.

Kehittämistarpeena näyttäytyy muutosten käsitteleminen. Erityisesti Hanselin ja KL-Kuntahankintojen fuusion valmistelemisesta henkilöstö jäi kaipaamaan enemmän viestintää ja osallistamista. Myös kaikkien hanselilaisten rohkeutta ottaa puheeksi vaikeatkin asiat peräänkuulutettiin.

Palkitseminen

Hanselissa noudatetaan talouspoliittisen ministerivaliokunnan antamia ohjeita yritysjohdon ja avainhenkilöiden palkitsemisesta. Kaikki vakituisessa työsuhteessa olevat työntekijät ovat koeajan jälkeen mukana tulospalkkiojärjestelmässä. Tulospalkkiotavoitteet asettaa hallitus, ja hanselilaisten tulospalkkio on enintään 15 prosenttia vuosipalkasta. Johtoryhmän jäsenelle voidaan maksaa yhtiön ja palkkionsaajan poikkeuksellisen hyvän suorituksen perusteella tulospalkkio, jonka enimmäismäärä on 30 prosenttia vuosipalkasta.

Vuoden 2018 tulospalkkioiden perustana ovat yhtiön hallituksen tekemän päätöksen mukaisesti asiakastyytyväisyys ja henkilökohtainen suoriutuminen. Vuoden 2018 tilinpäätökseen on tehty 740 000 euron tulospalkkiovaraus ilman sosiaalikuluja. Tulospalkkiot maksetaan huhtikuussa 2019. Määräaikaiset työntekijät eivät kuulu palkitsemisjärjestelmän piiriin. Muilta osin määräaikaisten työntekijöiden edut ovat samat kuin vakituisilla työntekijöillä.

Maksetut tulospalkkiot (ilman sos.kuluja)

2018 2017 2016 2015 2014
tuhatta euroa 660 511 551 505 492